Jumaat, 7 Ogos 2009

Garis Pandu Menghantar Penyata Kunci Kira-Kira Yuran Sekolah dan Memohon Mengeluarkan atau Menggunakan Wang Yuran Sekolah

MINIT

Kepada
Yang Berkenaan *

GARIS PANDUAN MENGHANTAR PENYATA KUNCI KIRA-KIRA YURANG SEKOLAH DAN MEMOHON MENGELUARKAN ATAU MENGGUNAKAN WANG YURAN SEKOLAH

Dengan hormat sukacita berhubung dengan perkara yang tersebut di atas, adalah dengan ini disertakan Garis Pandu cara Menghantar Kunci Kira-Kira Yuran Sekolah dan cara Memohon Menggunakan atau Mengeluarkan Wang Yuran Sekolah menurut peratuan Kementerian Kewangan 1983 Bilangan: FR 15, FR 16 dan FR 17:


1. Kunci Kira-Kira Yuran Sekolah

i. Hendaklah dibuat dan dihantar ke Jabatan 2 kali dalam Satu Tahun iaitu bagi bulan Januari - Jun hendaklah dihantar tidak lewat pada setiap 31hb Julai dan bagi bulan Julai - Disember hendaklah dihantar tidak lewat pada setiap 31 Januari.

ii. Setiap kunci Kira-Kira yang dihantar hendaklah menyertakan Minit Sekolah kepada Pengarah Pengajian Islam, KHEU, Borang Penyata Kunci Kira-Kira, Salinan Depan Mukasurat Akaun Bank, Salinan Bank (yang terdapat catatan baki wang terdahulu dan kemudian, Salinan resit-resit Pembelian, Bank Slip (Simpanan dan Pengeluaran), Lampiran Perbelanjaan dan Keramaian Murid (bagi Kunci Kira-Kira bulan Januari - Jun)


2. Permohonan Mengeluarkan Wang Yuran Sekolah

i. Semua Guru Besar adalah Dikehendaki Membuat Permohonan Terlebih Dahulu Sebelum Mengeluarkan Wang Yuran Sekolah kecuali dalam kes-kes yang tertentu kerana kecemasan dan perbelanjaan di bawah $100 (satu ratus ringgit sahaja).

ii. Setiap permohonan hendaklah menyertakan Minit Sekolah kepada Pengarah Pengajian Islam, KHEU, Setiap Permohonan hendaklah menyatakan Jumlah Wang diperlukan, tujuan pengeluaran dan Jumlah Baki Wang terdapat pada masa permohonan dibuat, Minit Mesyuarat, Setiap perbelanjaan di atas $ 500.00 (Lima ratus Ringgit) hendaklah menyertakan sebut harga dari 3 pembekal, salinan Depan Mukasurat akaun Bank dan Salinan Bank (yang terdapat catatan baki wang terdahulu dan kemudian).

2. Adalah diperingatkan Semua Wang Yuran Sekolah hendaklah disimpan di dalam akaun Bank Sekolah Masing-Masing dan setiap kutipan Wang Yuran hendaklah disimpan ke dalam Bank tidak lewat pada 30hb Jun pada setiap tahun.

3. Untuk kebaikan bersama, dipohonkan kerjasama semua pihak untuk mematuhi segala peraturan yang telah dinyatakan bagi melancarkan proses kerja.

Sekian disampaikan untuk tindakan selanjutnya.

"KELUARGA DIKASIHI PENDERAAN DIHINDARI"

Ditandatangani oleh PI1

Ruj Kami: JPI/32/02

Tarikh: 14 Syaaban 1430H/05 Ogos 2009M

Salinan kepada:
=Penolong Pengarah Pengajian Islam, KHEU.
=Ketua Bahagian Pentadbiran, Jabatan Pengajian Islam, KHEU.
=Ketua Unit Sekolah-Sekolah Ugama, Bahagian Institusi Pengajian, JPI, KHEU.
=Ketua Unit Kewangan, Bahagian Pentadbiran, JPI, KHEU.
=Fail Berkenaan
=Rekod semak.

Yang Berkenaan *
=Pegawai Pengajian Islam, Kawasan Brunei I, II, III & IV.
=Pegawai Pengajian Islam, Daerah Tutong.
=Pegawai Pengajian Islam, Daerah Belait.
=Pegawai Pengajian Islam, Daerah Temburong.
(yang bertindak untuk menyampaikan kepada semua GB)

Kepada Semua GB,
Salinan diedarkan kepada semua GURU BESAR untuk bertindak melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang telah diamanahkan. Kerjasama kepada semua GURU BESAR dan adalah diharapkan demi melicinkan pentadbiran GURU-GURU BESAR dan juga kelancaran proses selanjutnya dari Pejabat Pengajian Islam, KHEU.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan